یک صرافی امن خرید ارز دیجیتال چه ویژگی هایی دارد؟

 برای شناخت یک صرافی امن باید یک سری ویژگی‌ها را در مورد آن‌ها بررسی کنیم تا به ایمن بودن و اعتبار آن‌ها پی ببریم. برخی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که یک صرافی ایمن و معتبر باید داشته باشد، به این قرار هستند.

 

یک صرافی امن خرید ارز دیجیتال چه ویژگی هایی دارد؟

اگر سابقه معامله خرید ارزهای دیجیتال را داشته باشید، به احتمال زیاد ارزهای دیجیتال خود را از یک صرافی آنلاین خریداری کرده‌اید. چراکه آسان‌ترین و در دسترس‌ترین راه برای خرید ارزهای دیجیتال، مراجعه به صرافی‌های آنلاین است. البته این نوع صرافی‌ها تعداد زیادی دارند، به صورتی‌که ده‌ها و صدها صرافی مختلف در جهان هستند که از طریق آن‌ها می‌توان ضمن خرید ارز دیجیتال، حتی برای آموزش ارز دیجیتال نیز از آن‌ها استفاده کرد. اما برخی از صرافی‌ها از دیگر انواع آن معتبرتر هستند. درواقع برای اینکه بتوانید در یک بستر امن به خرید ارز دیجیتال بپردازید، باید صرافی‌های امن و معتبر را بشناسید. اگر پیدا کردن صرافی‌های امن برای شما نیز دغدغه ایجاد کرده، با ما همراه شوید تا با هم ویژگی‌های یک صرافی امن را بررسی کنیم.

صرافی ارز دیجیتال چیست؟

صرافی ارز دیجیتال با دیگر صرافی‌های ارزی تفاوت دارد. درواقع صرافی‌های ارز دیجیتال پس از ظهور ارزهای دیجیتال ایجاد شدند و مختص معاملات رمزارزها هستند. در ابتدا کاربران ایرانی به‌خاطر نبود صرافی ارز دیجیتال ایرانی مجبور بودند تا فعالیت‌های رمزارزی خود را بر بستر صرافی های خارجی و بین‌المللی انجام دهند. اما در حال حاضر ده‌ها صرافی رمزارزی ایرانی فعالیت دارند که می‌توانند مسیر خرید و فروش ارز دیجیتال برای کاربران ایرانی را با سهولت بسیاری همراه کنند. برای خرید بیت کوین هم می‌توانید در کنار ویژگی‌های زیر، از بیت پین استفاده کنید. در بستر یک صرافی ارز دیجیتال می‌توان کلیه امورات زیر را انجام داد:

  • بررسی قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتال
  • خرید ارزهای دیجیتال
  • فروش ارزهای دیجیتال
  • بررسی نمودار قیمت ارزهای دیجیتال
  • آموزش ارز دیجیتال
  • واریز ارز دیجیتال
  • برداشت ارز دیجیتال
  • انتقال ارز دیجیتال

انجام فعالیت‌های فوق سبب می‌شود تا فرد بتواند هر نوع واریز، برداشت یا خرید و فروش و معامله‌ای در مورد ارزهای دیجیتال انجام دهد، بتواند روی صرافی‌های آنلاین حساب کند. اما قبل از انجام هر کاری روی یک صرافی، باید از ایمن بودن و معتبر بودن آن صرافی تا حدی اطمینان داشت.

یک صرافی امن چه ویژگی‌هایی دارد؟

یک صرافی امن چه ویژگی‌هایی دارد؟

برای شناخت یک صرافی امن باید یک سری ویژگی‌ها را در مورد آن‌ها بررسی کنیم تا به ایمن بودن و اعتبار آن‌ها پی ببریم. برخی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که یک صرافی ایمن و معتبر باید داشته باشد، به این قرار هستند:

  • احراز هویت

منظور از احراز هویت «know your customer» به اختصار «KYC» شناسایی و تأیید مشتریان یا کاربران صرافی است. در فرآیند احراز هویت، کاربر باید در وبسایت صرافی ثبت‌نام کرده و سپس اطلاعات هویتی خود از قبیل کارت شناسایی، تصویر چهره و دیگر موارد خواسته شده توسط صرافی را بارگذاری نماید. ممکن است برخی از افراد مراحل احراز هویت را خسته کننده بدانند، اما تمام این مراحل برای بالا رفتن سطح ایمنی کاربر و سرمایه وی برای فعالیت در یک صرافی است. اگرچه صرافی‌های غیرمتمرکز نیازی به احراز هویت ندارند و احراز هویت فقط مختص صرافی‌های متمرکز است، اما فعالیت در صرافی‌های غیرمتمرکز بدون احراز هویت می‌تواند با ریسک بالایی همراه باشد و کاربر باید خود مسئولیت هر خطری را در معاملات خود بپذیرد. اما در صرافی‌های متمرکز، صرافی مسئول حفظ دارایی کاربران است!

بر این اساس، یک صرافی معتبر و امن باید مراحل احراز هویت مشخصی داشته باشد که تمام کاربران برای فعالیت در آن صرافی باید آن مراحل را طی کنند. در کنار بیش از 150 ارز دیجیتال می‌توانید برای خرید لونا نیز اقدام کنید.

  • کد تأیید دو مرحله‌ای

کد تأیید دو مرحله‌ای که بیشتر توسط اپلیکیشن گوگل آوتنتیکیتور «Google Authenticator» انجام می‌شود، دیگر امکانی است که در صورت وجود می‌تواند دلیلی بر امنیت صرافی موردنظر شما باشد. البته فعال کردن این گزینه در صرافی باید توسط خود کاربر انجام شود. باز هم برخی از کاربران بخاطر اینکه استفاده از کد تأیید دو مرحله‌ای را خسته کننده می‌دانند، از فعال کردن آن صرف‌نظر می‌کنند. اما اگر این امکان در صرافی فعال شود، کاربر برای ورود به حساب کاربری خود در صرافی، پس از وارد کردن نام کاربری و گذرواژه باید کد گوگل اوتنتیکیتوری که روی اپلیکیشن گوشی وی قرار دارد را نیز وارد نماید. این کد هر 15 ثانیه تغییر می‌کند. در این صورت اگر شخصی حتی نا کاربری و رمز عبور کاربر را در اختیار داشته باشد، بدون داشتن کد تأیید دو مرحله‌ای نمی‌تواند وارد حساب کاربر شده و از دارایی وی سوء‌استفاده کند.

بنابراین یک صرافی معتبر و امن باید امکان فعال‌سازی کد تأیید دومرحله‌ای را داشته باشد!

  • پشتیبانی آنلاین

پشتیبانی آنلاین نه تنها در صرافی‌های رمزارزی، بلکه در تمام پلتفرم‌های آنلاین می‌تواند دلیل بر اعتبار و امنیت آن پلتفرم باشد. درواقع کاربران در طی استفاده از یک سیستم آنلاین ممکن است با مشکلات یا چالش‌هایی روبه‌رو شوند؛ در این صورت باید کسی باشد که بتوان از وی راهنمایی گرفت و مشکل را برطرف کرد. یک پلتفرم آنلاین هرچقدر هم که هوشمند، جذاب و کارآمد طراحی شده باشد، باز هم ممکن است در شرایط خاصی کار با آن برای کاربر دشوار باشد. البته معمولاً بیشتر صرافی‌ها دارای بخش پشتیبانی آنلاین به‌صورت چت و تیکت هستند. اما برخی از صرافی‌ها بلافاصله جوابگو بوده و برخی دیگر دیرتر به سؤالات و مشکلات کاربران پاسخ می‌دهند. هرچقدر صرافی سریع‌تر بتواند به کرابران پشتیبانی ارائه داده و در صورت بروز مشکل آن‌ها را راهنمایی کند، از کیفیت، امنیت و اعتبار بالاتری برخوردار خواهد بود!

  • کیف‌پول اختصاصی

وقتی یک صرافی دارای کیف‌پول اختصاصی باشد، کاربران در معاملات رمزارزی خود می‌توانند رمزارزها را روی کیف‌پول داخلی و اختصاصی صرافی نگه‌دارند و با آن کار کنند. در غیر این‌صورت کاربران مجبور می‌شوند تا هربار ارزهای دیجیتال خریداری شده را به کیف‌پول انتقال داده و در هنگام فروش دوباره آن را به صرافی برگردانند. بنابراین وجود کیف‌پول اختصاصی نیز دیگر دلیل امنیت و اعتبار یک صرافی ارز دیجیتال است که خوشبختانه بیشتر صرافی‌های ایرانی از جمله صرافی بیت پین، از این ویژگی برخوردار است.

  • تسویه‌ حساب‌ها

فعالیت در صرافی‌های خارجی هرچقدر هم امن و معتبر باشند، به دلیل موضوع تحریم‌ها برای کاربران ایرانی دشوار است. چراکه ایرانیان نمی‌توانند واریز ریالی یا برداشت ریالی از صرافی داشته باشند. اما این موارد در صرافی‌های ایرانی برقرار است. البته یک صرافی ایرانی امن و معتبر باید در واریزهای ریالی کاربران خوش‌حساب عمل کرده و به‌موقع درخواست‌های برداشت آن‌ها را انجام دهد. در این صورت بهتر می‌توان به امنیت فعالیت مالی در چنین صرافی اعتماد کرد.

می‌بینید که معیارهای مشخصی برای بررسی امنیت صرافی‌های ارز دیجیتال وجود دارد. اما شما سعی کنید تا موارد فوق را در مورد چند صرافی مختلف بررسی کنید و خود را به یک صرافی محدود نکنید تا بتوانید فعالیت پویاتری در زمینه ارزهای دیجیتال داشته باشید و پلتفرم‌های داخلی برای معامله رمزارزهای را بهتر بشناسید.

خرید امن ارز دیجیتال در «بیت پین»

یک صرافی امن خرید ارز دیجیتال چه ویژگی هایی دارد؟

بیشتر کاربران ایرانی سعی می‌کنند تا در چند صرافی مختلف فعالیت کنند؛ چراکه هر صرافی مزایا و ویژگی‌های برتر خود را دارد. ممکن است یک صرافی پشتیبانی آنلاین بسیار قوی و صرافی دیگر رابط کاربری آسان‌تری داشته باشد. صرافی بیت پین یکی از صرافی‌های ایرانی است که امکان احراز هویت، فعالیت کردن کد تأیید دو مرحله‌ای، پشتیبانی آنلاین قوی، کیف‌پول‌ اختصاصی و تسویه‌حساب‌های منظم را در کارنامه خود ثبت کرده است. بیت پین در کنار سایر صرافی‌های معتبر مورد تأیید و محبوبیت کاربران ایرانی قرار گرفته است که در زمینه آموزش ارز دیجیتال نیز می‌توان روی آن حساب کرد. برای استفاده بهتر از این پلتفرم موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • برای آموزش ارز دیجیتال می‌توان به بخش بلاگ صرافی بیت پین مراجعه کرد
  • برای انجام معامله ارز دیجیتال باید به بخش خرید آسان صرافی بیت پین مراجعه کرد
  • بیش از 100 از دیجیتال پایه در صرافی بیت پین قابل معامله است
  • با حداقل سرمایه 100 هزار تومان می‌توان در بیت پین ارز دیجیتال خریداری کرد

پس همین حالا می‌توانید در بیت پین ثبت‌نام کرده و مراحل احراز هویت آن را با صبر و حوصله طی نمایید.

akun pro china akun pro hongkong akun pro filipina akun pro jepang akun pro kamboja akun pro malaysia akun pro myanmar akun pro rusiaakun pro thailand akun pro vietnam slot server rusia slot server malaysia slot luar negeri akun pro jepang akun pro jepang slot server thailand slot server luar slot server kamboja slot server thailand link server asia link server internasional link server sensasional akun pro rusia akun pro jepang akun pro prancis akun pro thailand slot server luar slot server thailand slot server amerika slot server prancis slot server hongkong slot server jepang slot server malaysia slot server myanmar slot server vietnam slot server rusia slot luar negeri slot server jepang slot server kamboja slot server myanmar slot server rusia slot server thailand slot server thailand slot luar negeri akun pro filipina akun pro myanmar akun pro malaysia akun pro rusia slot server malaysia slot server rusia slot server china slot server hongkong slot server jepang slot server kamboja slot server korea slot server malaysia slot server myanmar slot server prancis slot server rusia slot server thailand