معرفی بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

admin 2023-12-06

معرفی بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

استخدام کارشناس دیجیتال مارکتینگ

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ، برنامه‌هایی هستند که در جذب، تعامل و حفظ مشتریان یک کسب و کار آنلاین و افزایش فروش آن موثر هستند. این اصطلاح می‌تواند برنامه‌های مرتبط با انواع مختلف بازاریابی، از جمله بازاریابی رسانه‌های اجتماعی و بازاریابی محتوا را شامل شود.

بنابراین، اگر قصد راه‌اندازی یا توسعه یک کسب و کار آنلاین را دارید، احتمالا به مجموعه‌ای از تکنولوژی‌های مربوط به بازاریابی دیجیتال (یعنی تعدادی ابزار دیجیتال مارکتینگ) نیاز خواهید داشت. در ادامه برخی از بهترین ابزارهای این حوزه را به شما معرفی می‌کنیم.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

اصطلاح بازاریابی دیجیتال (Digital Marketing) به استفاده از وب‌سایت‌ها، برنامه‌ها، دستگاه‌های تلفن همراه، رسانه‌های اجتماعی، موتورهای جستجو و سایر ابزارهای دیجیتال برای تبلیغ و فروش محصولات و خدمات اشاره دارد. در مقایسه با نتورک مارکتینگ، بازاریابی دیجیتال کم‌هزینه‌تر است. این نوع بازاریابی با افزایش استفاده از اینترنت در دهه ۱۹۹۰ بین بازاریاب‌ها محبوبیت پیدا کرد و سپس با پیشرفت تکنولوژي، توسعه یافت.

مشاهده جدیدترین موقعیت های شغلی کارشناس ارشد دیجیتال مارکتینگ در این لینک امکان‌پذیر است.

اصول دیجیتال مارکتینگ شباهت‌های زیادی با اصول بازاریابی سنتی دارند. اغلب، دیجیتال مارکتینگ به عنوان یک روش مضاعف برای شرکت‌ها در نظر گرفته می‌شود تا با کمک آن به مشتریان خود نزدیک شده و رفتار آن‌ها را درک کنند. بسیاری مواقع، کسب و کارها تکنیک‌های بازاریابی سنتی و دیجیتال را در استراتژی‌های خود ترکیب می‌کنند.

بهترین ابزارها برای دیجیتال مارکتینگ

در این بخش به معرفی برخی از بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ می‌پردازیم. آشنایی با این ابزارها برای افرادی که به عنوان بازاریاب دیجیتال فعالیت می‌کنند، ضروری است.

HubSpot

HubSpot یکی از پلتفرم های دیجیتال مارکتینگ معروف است که به جذب مخاطب، تعامل با او و همچنین تبدیل او به یک مشتری کمک می‌کند. این نرم‌افزار شامل موارد زیر است:

  • سازنده وبسایت با صدها قالب مختلف

  • ابزار ایمیل مارکتینگ که امکان ایجاد کمپین‌هایی فوق‌العاده را در کوتاه‌ترین زمان فراهم می‌کند

  • ابزارهای مرتبط با تولید محتوا برای شبکه‌های اجتماعی مختلف مانند فیسبوک و اینستاگرام

  • ابزارهای مدیریت سرنخ برای ردیابی افرادی که از وبسایت بازدید کرده یا ایمیل‌ها را باز کرده‌اند

Klaviyo

Klaviyo یک پلتفرم اتوماسیون بازاریابی است که با برقراری ارتباط بین مشتریان و محصولاتی متناسب با نیازهایشان، به کسب و کارها کمک می‌کند. این پلتفرم ابزارهای مرتبط با ارسال ایمیل‌های خودکار، تبلیغات هدفمند و مدیریت شبکه‌های اجتماعی را ارائه می‌دهد. Klaviyo به بازاریاب‌های دیجیتال کمک می‌کند تا بدانند چه معیاری باعث افزایش فروش می‌شود، چه کسانی از یک کسب و کار خرید می‌کنند و چرا این کار را انجام می‌دهند. بدین ترتیب، این ابزار دیجیتال مارکتینگ باعث می‌شود کسب و کارها بتوانند در مورد استراتژی توسعه تجارت خود تصمیمات آگاهانه‌تری بگیرند.

Moz Analytics

Moz Analytics مجموعه‌ای از ابزارهای سئو (بهینه‌سازی موتورهای جستجو) است که به بازاریاب‌ها در ارزیابی جایگاه محتوایشان در نتایج جستجو کمک می‌کند. برخی از ویژگی‌های Moz Analytics عبارتند از:

  • ردیابی کلمات کلیدی

  • تجزیه و تحلیل رقبا (از جمله تجزیه و تحلیل بک‌لینک‌های آن‌ها)

  • ارائه اینسایت محتوا

Salesforce Pardot

Salesforce Pardot یک ابزار اتوماسیون فروش است که در ایجاد، مدیریت و پیگیری کمپین‌های بازاریابی کمک می‌کند. بیش از ۳ هزار کسب و کار، از جمله HubSpot، Oracle و Microsoft، از این ابزار در زمینه‌های مختلفی همچون بازاریابی ایمیلی و ساخت لندینگ پیچ استفاده می‌کنند.

Pardot از هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل رفتارها و علایق بازدیدکنندگان وب‌سایت استفاده می‌کند تا هنگام بازدید مجدد، به آن‌ها محتوایی را ارائه دهد که به خوبی شخصی‌سازی شده است. این پلتفرم همچنین ابزارهای تقسیم‌بندی پیشرفته‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا بتوانند بر اساس الگوهای رفتاری، گروه‌های خاصی از مشتریان را با پیام‌های شخصی‌سازی شده هدف قرار دهند.

Google Analytics (GA)

Google Analytics یک ابزار رایگان تجزیه و تحلیل وب است. از این ابزار برای ارزیابی اقدامات انجام شده در حوزه بازاریابی و درک نحوه تعامل بازدیدکنندگان با سایت استفاده می‌شود. GA می‌تواند در نظارت بر عملکرد کمپین‌های بازاریابی و ارزیابی داده‌های مهمی چون زمان حضور در سایت، نرخ پرش و اهداف تبدیل موثر باشد.

گوگل آنالیتیکس با قرار دادن یک بخش کوچک از کد جاوا اسکریپت روی هر صفحه از وبسایت کار می‌کند. این اسکریپت اطلاعات مربوط به تعاملات کاربر با محتوای موجود در صفحات وب‌سایت (مانند کلیک‌ها) را جمع‌آوری کرده و آن‌ها را به گوگل ارسال می‌کند. این داده‌ها توسط گوگل پردازش شده و سپس بر اساس آن‌ها گزارش تولید می‌شود.

Hotjar

Hotjar ابزاری است که امکان دریافت بازخورد از بازدیدکنندگان وب‌سایت را فراهم می‌کند. این ابزار راهی عالی برای درک نحوه تعامل بازدیدکنندگان با سایت و شناخت ویژگی‌های مثبت و منفی از نظر آن‌ها است.

همچنین، Hotjar به کاربران این امکان را می‌دهد که ببینند افراد چطور از سایت آن‌ها استفاده می‌کنند. آن‌ها با توجه به کارهایی که بازدیدکنندگان انجام می‌دهند یا انجام نمی‌دهند، می‌توانند بهبودهای لازم را روی سایت اعمال کنند.

Salesforce Einstein Cloud Video Intelligence Platform (CVP)

CVP یک پلتفرم هوش ویدیویی است که در ارزیابی محتواهای ویدیویی و تأثیری که بر مخاطبان می‌گذارند، کمک می‌کند. از این پلتفرم برای ارزیابی و بهینه‌سازی محتواهای ویدیویی استفاده می‌شود. با کمک آن می‌توان امور زیر را انجام داد:

  • ردیابی واکنش بیننده به هر یک از عناصر مختلف ویدیو مانند رنگ‌ها و شخصیت‌ها

  • اطلاع از اینکه بینندگان چه مدت قسمت‌های خاصی از ویدیو را تماشا کردند

  • بررسی اینکه آیا بینندگان تمام لحظات ویدیو را تماشا کردند یا برخی قسمت‌ها را جلو زدند

Google Ads

گوگل ادز یک پلتفرم تبلیغات آنلاین است که امکان نمایش تبلیغات کسب و کارها در صفحات نتایج جستجوی گوگل و در سراسر شبکه گوگل را فراهم می‌کند. با گوگل ادز، تبلیغات‌کنندگان می‌توانند کلمات کلیدی، گروه‌های جمعیتی و موقعیت‌های مکانی مختلف را مورد هدف قرار دهند تا محتوایشان به مخاطبان ایده‌آل نشان داده شود. آن‌ها تنها برای کلیک‌های محتوایشان هزینه پرداخت می‌کنند و به همین دلیل، گوگل ادز یک ابزار تبلیغاتی مقرون به صرفه محسوب می‌شود.

این پلتفرم همچنین تجزیه و تحلیل و گزارش‌های دقیقی را ارائه می‌دهد و تبلیغ‌کنندگان با کمک آن می‌توانند عملکرد تبلیغات خود را ارزیابی کرده و بر اساس داده‌های دریافتی تصمیم بگیرند. بطور کلی، گوگل ادز یک ابزار بازاریابی قدرتمند برای کسب و کارهای کوچک و بزرگ است که راهی برای برقراری ارتباط بین آن‌ها و مخاطبان هدفشان ایجاد می‌کند.

SEMrush

SEMrush ابزاری قدرتمند، همه‌کاره و کاربرپسند برای سئو و بازاریابی محتوا است. این ابزار بیش از ۴۰ میلیون کلمه کلیدی و کمپین دارد که کاربران می‌توانند از آن‌ها برای پروژه‌های خود ایده بگیرند. دیتابیس آن نیز هر روز آپدیت می‌شود تا اطلاعاتش همواره مفید باشند.

Ahrefs

Ahrefs ابزاری است که کاربران می‌توانند با کمک آن بک‌لینک‌های سایت خود و رقبایشان را ردیابی کنند. برخی از ویژگی‌هایی که این ابزار در اختیار کاربران قرار می‌دهد عبارتند از:

  • پیدا کردن کلمات کلیدی که به رتبه‌بندی خوب رقبا کمک کرده‌اند

  • ردیابی تجزیه و تحلیل رقبا و استراتژی‌های بک‌لینک آن‌ها

BuzzSumo

BuzzSumo ابزاری برای تجزیه و تحلیل شبکه‌های اجتماعی است که به دیجیتال مارکتر کمک می‌کند تا با ارزیابی داده‌های بیش از ۱.۵ میلیون صفحه وب، بفهمد چه محتوایی در شبکه‌های اجتماعی بهترین عملکرد را دارد. همچنین، با کمک این ابزار می‌توان متوجه شد چه کسی این محتواها را به اشتراک گذاشته و چه تعداد از کاربران با آن تعامل داشته‌اند.

Canva

Canva یک ابزار طراحی همه کاره برای بازاریابی دیجیتال است. استفاده از آن رایگان و آسان است و می‌توان با کمک آن طرح‌هایی برای پست‌های شبکه‌های اجتماعی، تصاویر وبلاگ یا حتی ارائه‌های مرتبط با حوزه بازاریابی ایجاد کرد. یکی از بهترین ویژگی‌های Canva داشتن نسخه موبایل است که باعث می‌شود دسترسی به آن در هر شرایطی فراهم باشد.

Hootsuite

Hootsuite یک ابزار مدیریت شبکه‌های اجتماعی است که کسب و کارها می‌توانند با کمک آن محتوای خود را در چندین پلتفرم از جمله فیسبوک، توییتر، اینستاگرام و لینکدین مدیریت و زمان‌بندی کنند. با این ابزار، کسب و کارها می‌توانند به تولید و انتشار محتوا بپردازند و با استفاده از یک داشبورد با مخاطبان خود در تمام صفحات اجتماعی مختلف تعامل داشته باشند. برای برنامه‌ریزی یک استراتژی بازاریابی شبکه اجتماعی، دسترسی به چنین ابزارهایی ضروری است.

این پلتفرم همچنین ویژگی‌های تجزیه و تحلیل و گزارش‌دهی را ارائه می‌دهد. کسب و کارها می‌توانند با استفاده از این ویژگی‌ها، عملکرد شبکه‌های اجتماعی خود را پیگیری کرده و استراتژی خود را بر اساس آن تنظیم کنند.

Hootsuite یک ابزار بازاریابی ارزشمند برای کسب و کارهایی است که به دنبال تسهیل اقدامات در شبکه‌های اجتماعی و بهبود حضور خود در این رسانه‌ها هستند. این کارها در نهایت باعث افزایش آگاهی نسبت به برند و ایجاد تعامل با مخاطبان آن می‌شوند.

جمع‌بندی

در این مقاله برخی از بهترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال را به شما معرفی کردیم. ابزارهای دیجیتال مارکتینگ در ارتباط بین کسب و کارها و مشتریان آن‌ها تحولات عظیمی به وجود آورده‌اند. این ابزارها به کسب و کارها کمک می‌کنند تا در مقایسه با رقبا مزیت بزرگی داشته باشند و در دنیای دیجیتال امروز، به خوبی رشد کنند.

با توجه به روند پیشرفت فناوری و ظهور ابزارهای جدید، به‌روز بودن و استفاده از جدیدترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال برای کسب و کارها بسیار مهم است؛ ‌چرا که تنها در چنین شرایطی می‌توانند موفقیت و رشد خود را تضمین کنند.

دیدگاه 0

akun pro china akun pro hongkong akun pro filipina akun pro jepang akun pro kamboja akun pro malaysia akun pro myanmar akun pro rusiaakun pro thailand akun pro vietnam slot server rusia slot server malaysia slot luar negeri akun pro jepang akun pro jepang slot server thailand slot server luar slot server kamboja slot server thailand link server asia link server internasional link server sensasional akun pro rusia akun pro jepang akun pro prancis akun pro thailand slot server luar slot server thailand slot server amerika slot server prancis slot server hongkong slot server jepang slot server malaysia slot server myanmar slot server vietnam slot server rusia slot luar negeri slot server jepang slot server kamboja slot server myanmar slot server rusia slot server thailand slot server thailand slot luar negeri akun pro filipina akun pro myanmar akun pro malaysia akun pro rusia slot server malaysia slot server rusia slot server china slot server hongkong slot server jepang slot server kamboja slot server korea slot server malaysia slot server myanmar slot server prancis slot server rusia slot server thailand