بررسی فیلم مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست
بهترینهای «مرد عنکبوتی: راه برگشتی به خانه نیست» به من یادآوری کرد که چرا قبلاً کتابهای کمیک را دوست داشتم، مخصوصاً کتابهایی که درباره پسری به نام پیتر پارکر بود. یک غیرقابل پیشبینی بازیگوش در آنها وجود داشت که اغلب در فیلمهای ابرقهرمانی مدرن که کاملاً حساب شده به نظر میرسند گم شده است.
مطالب مرتبط: دانلود فیلم خارجی جدید
بله، البته، «راهی برای خانه نیست» فوقالعاده حساب شده است، راهی برای تبدیل شدن به تیتر خبرهای بیشتر پس از کشتن بسیاری از شخصیتهای رویدادش در فاز 3، اما همچنین فیلمی است که اغلب مملو از شادی خلاقانه است.
کارگردان جان واتس و تیمش یک فیلم رویداد واقعی ارائه کردهاند، یک نسخه متقاطع در اندازه دوگانه از یک کتاب کمیک که من جوان منتظر میماندم تا اول آن را بخوانم، و با هیجان هر صفحه را با انتظاری نفسگیر برای پیچ و تاب بعدی ورق میزنم. و با این حال آنها عموماً از تحت فشار قرار گرفتن انتظارات طرفداران از این فیلم اجتناب می کنند و به نوعی از تله های به هم ریخته سایر قسمت های شلوغ دیگر دور می زنند. «نه راه خانه» شلوغ است، اما بهطور شگفتانگیزی پرهیجان، مبتکرانه و صرفاً سرگرمکننده است، که منجر به یک بازی نهایی میشود که نه تنها احساسات خود را به دست میآورد، بلکه برخی از آنهایی را که ممکن است در مورد این شخصیت که فراموش کردهاید داشته باشید، جبران میکند.
توجه: من با احتیاط از اسپویلرها اجتناب می کنم اما تا زمانی که آن را نبینید آفلاین می مانم زیرا قرار است مین های زمینی در رسانه های اجتماعی وجود داشته باشد.
«نه راه خانه» بلافاصله پس از پایان «مرد عنکبوتی: دور از خانه» با صدای صحنه پایانی آن فیلم روی لوگوی مارول پخش میشود. میستریو هویت مردی را که جوراب شلواری قرمز پوشیده است، فاش کرده است، که به این معنی است که هیچ چیز برای پیتر پارکر (تام هالند) مثل قبل نخواهد بود. با انرژی تقریباً ضعیفی، «راهی برای خانه نیست» با مجموعهای از صحنهها درباره تلههای شهرت فوقالعاده آغاز میشود، بهویژه اینکه چگونه بر دوست دختر پیتر ام.جی (زندایا) و بهترین جوان ند (جیکوب باتالون) تأثیر میگذارد. زمانی به اوج می رسد که M.I.T. هر سه آنها را انکار می کند و به بحث و جدل در مورد هویت پیتر و نقشی که دوستانش در ماجراهای فوق العاده او بازی کردند اشاره می کند.
پیتر برنامه ای دارد. “جادوگری” که او با نجات نیمی از جمعیت با The Avengers ملاقات کرد، می تواند طلسم کند و همه چیز را از بین ببرد. بنابراین از دکتر استرنج (بندیکت کامبربچ) می خواهد که دنیا را فراموش کند که اسپایدرمن پیتر پارکر است که البته بلافاصله نتیجه معکوس می دهد. او نمیخواهد ام جی یا ند یا عمه می (ماریسا تومی) همه چیزهایی را که با هم گذراندهاند فراموش کنند، و بنابراین طلسم در میانه راه از مسیر خارج میشود. عجیب به سختی آن را تحت کنترل می گیرد. و سپس داک اوک (آلفرد مولینا) و گرین گابلین (ویلم دفو) ظاهر می شوند.
همانطور که پیشنمایشها نشان دادهاند، «مرد عنکبوتی: راهی برای بازگشت به خانه نیست» شخصیتها و اسطورهشناسی را از دیگر تکرارهای سینمایی این شخصیت به دنیای شخصیت فعلی میپیوندد، اما من خوشحالم که گزارش دهم این چیزی بیش از یک حقه بازیگری است. نگرانی من این بود که این فقط یک مورد از “بتمن برای همیشه” یا حتی “مرد عنکبوتی 3″ باشد، که در آن بیشتر دشمن خیر بود. این نیست. تبهکارانی که از فیلمهای سام ریمی و مارک وب بازگشتهاند، به همان اندازه که از موضوعی که در فیلم ظاهر میشود صحبت میکنند که کل این مجموعه را به فیلمهای دیگر پیوند میدهد، روایت را بیش از حد شلوغ نمیکنند. برای یک نسل، جمله در مورد Spidey این بود: “با قدرت بزرگ، مسئولیت بزرگی به وجود می آید.” «مرد عنکبوتی: راهی برای خانه نیست» درباره پیتر پارکر مدرن است که معنای آن را میآموزد. (همچنین حضور بازیگرانی مانند مولینا و دافو در نقش های شرور بسیار کمک می کند، با توجه به اینکه کمبود شخصیت های منفی خاطره انگیز مشکل ساز در MCU بوده است.)